Hi,
klopt! In Tessin is nu ruim 200 liter gevallen, terwijl er normaal 150 liter valt over de gehele maand september! Ook wordt er al gesproken over een bewaking van het meer bij Locarno. Die zit nog slechts 2 meter onder critical point.
De Simplonpas is ter hoogte van de Italiaanse grens bij Gondo afgesloten wegens aardverschuivingen. Dit is de 2e keer binnen 3 weken (half augustus) dat ie is afgesloten. In totaal zijn er nu 3 passen gesloten.
Hier bij ons, heeft het de gehele nacht geregend. Dit terwijl het gistermiddag nog dik 25 graden was. De luchtvochtigheid was wel erg hoog en de barometer maakte gedurende de middag, een aardige val. Momenteel is het droog, 13 graden, 88% luchtvochtigheid, 1015 hpa. (is nu bijna 2 hpa gestegen tov van vanmorgen)
Groeten
John
Hai,
Ik heb begrepen dat het in sommige delen van Zwitserland bar en boos weer is momenteel.
Er zouden diverse passen zijn afgesloten, volgens de berichten is er in Tessin gister al de hele maandhoeveelheid voor de maand september naar beneden gekomen.
Succes met het opzetten van je weerstation en laat maar even weten als je site draait, dan zal ik er aandacht op vestigen op mijn site.
In Nederland is het nu herfst, regen wind en een tact van 15.0C.
gr,
Marcel Pijpers
Meteo de Kempen
www.meteodekempen.nl
Luyksgestel